Feeling Lucky?

This Blog is optimized and best viewed using Mozilla Firefox and Internet Explorer 7.0 and above.

Wednesday, June 27, 2007

Today 50% Discount! 超便宜!因我的弟弟进UM!

星洲日报26/6/2007新闻

馬航為國立大學今年入學的新生,提供50%的國內航班經濟艙票價回扣。

馬航公關週二(6月26日)發表文告指出,該回扣優惠飛行期至今年7月31日。

50%票價回扣國內航線

●亞庇市/吉隆坡
●山打根/吉隆坡
●斗湖/吉隆坡
●納閩/吉隆坡
●古晉/吉隆坡
●詩巫/吉隆坡
●民都魯/吉隆坡
●美里/吉隆坡

“這項不可退款的機票(單程)價格,介於175令吉(古晉/吉隆坡)至280令吉(斗湖/吉隆坡),價格不包括機場稅和其他費用,優惠只限於國內馬航售票處的機票付款。”

文告指出,預期訂票期為5天,所有訂票必須通過馬航票務處及傳呼中心。

此優惠消費人在付款時,須出示大學發出的入學通知書複印版與原版,以及大馬卡,所有訂票手續須在7月15日完成。

“此優惠行動是回應政府的呼籲,為新生提供能負擔的機票。”

“此外,馬航也為新報到的大學生,提供另10公斤重的附加行李免費津貼。”


我要恭喜我的弟弟,他进UM咯。。。yeah yeah 6月29日到KL,7月2日开学咯。

瓦,UM,好厉害,但我更厉害,我在德国的F.H.M
(你们知道F.H.M是什么来的?),UM算得了什么?踩我的弟弟一下。。。嗬嗬!

还有,什么是aza aza fighting? 我看了好久,还是不懂。不过,可以拿来助威一下。。。

Aza Aza Fighting...............
GO!!!!!!!!!

后记:他好像将会和我同一年2010年毕业叻,haiz,我好像好老的样子。他spm - matriculation - um,还是恭喜他啦。

____________________________________________

- English -
Yeah Yeah, my younger brother will be entering UM soon. Congratulation to him. UM wor... good lor... i would say. (Haha, this manglish shows that i am quite sarcastic with UM, but nevertheless, i still wish him all the best at UM!)

Sigh, my brother already brought the airticket, if i know that there is 50% airfare discount from MAS, i will tell him to buy it today. 50% and it is MAS airline, worth it! Haha, not meh?

Term and Condition for 50% discount airfare:
  • must be a student (so... i am a student also. What is a big news about that?)
  • with original & photocopied enrollment letter of university as proof, with valid MyKad (You will keep the original letter, MAS officers will take your photocopied letter as attachment.)
  • the flight date must be not late than 5 days booking in advance. (This 1 easy also. I buy ticket 2 months in advance.... ==+)
  • the booking period is from 26/6/2007 till 15/7/2007.
  • the promotion lasts till 30/7/2007.
  • valid for most main city - Kuala Lumpur air flight.
  • costs in between rm175 (kuching-KL) - rm280 (tawau-KL)
  • extra free 10kg weight allowance. (That means you can bring in total 30kg of luggage!)

Although i don't know the meaning of Aza aza fighting (i read too much blogs lately, and i find so many interesting vocabulary from their blogs.), but it sounds cool and hopefully nobody will scold me for copy-righted-their-blogging-style-of presentation-so-directly.

aza aza fighting.........!!!!!!!!!!!!!!!!!

10 comments:

The Net Storey - Mars & Venus said...

我知道是什么意思!就是加油的意思啦,哈哈,是韩国人讲的啦。你如果有看“浪漫满屋”就会知道了,宋惠乔常常挂这句在嘴边的。

btw,恭喜你弟弟,他在UM读什么呢?还要搭飞机?哪里飞来?

simplepeoplesimplelife said...

congratulation

aLExpikachU said...

和 AirAsia fight 過啦
赫赫

King Ung said...

Mars & Venus:

现在的我才知道,full house 里的rain和宋惠乔。哦,那是宋惠乔常常挂这句在嘴边的。。。我问了我的朋友,他们反问我:你没看Full House么?唉哟。我真得不懂。

我的弟弟,在砂劳越,诗巫。去kl当然要坐飞机,汽车,lrt, ktm, 渡轮,快艇都不能去kl...

3年地质学。

Michael:
Thank you. When is your holiday?

alexpikachu:
你还好吗?
好像MAS都慢半拍的,airasia一足登先咯。

The Net Storey - Mars & Venus said...

king, haha, 浪漫满屋是不错的啦。我以前还追看DVD,哈哈。。。

原来你弟弟在sarawak。。不过,地质学?哇,会不会有点冷门?hmmmm...

其实我蛮好奇你是怎么去德国读书的。用什么文凭过去的呢?你在那里先学1年德语吗?


-venus

King Ung said...

我。。。被逼去德国读书的。

我。。。拿奖学金的。

我。。。没有文凭就飞去德国咯。

我。。。在马来西亚学2年德语,考德语鉴定考试。

我。。。念了2年的a-level基础班。

注:我一起考a-level和德语鉴定考试。

我。。。念chemical engineering,物理化学工程系,也冷门一下的。

Anonymous said...

My holiday start 5 of August to 30 of September.Nevertheless, i Hav to prepare for the university entrance test in the summer .

The Net Storey - Mars & Venus said...

chem engine不会冷门啦,很有用的不是吗。我以前在大学也有学长念这个,据说很难读的。

学两年德语容易吗?我看到德语的语法就晕头转向了。两年要很密集才能学好吧。。

Anonymous said...

哇,德国………………
曾经有想过去德国念音乐,
不过过后妈妈不给
妈妈什么都不给
后悔那么听他的话。

诶,那个机票,真的很抵,我上次从Alor Setar飞去KL也是要整300 块~~
为什么全部都是东马去西马的……?
西马去西马的没有哦~~?

King Ung said...

- king ung (for myself):
go study lah... still write so many blog for what? you want to fail your exam? ==?... <---- this is a spam.

- michael:
Gambateh to your japenese university entrance exam.

- mars & venus:
chem engineering is quite hard also.

my german language standard is still can be considered as OK. i can mainly convey my idea and use german to interact with others in my daily life. still have a bit problem at listening part (that is when they speak like machine gun or they don't speak normal german language, but dialect.)

- bella:
i think that usually the peninsular people will take either bus or drive car from their hometown to their destination. they will seldom consider air transport as an option, as it is really too expensive.

for sarawak-born people like me, i fly like as if it is part of my life, not because i am rich, but i am being forced to FLY!

 
About Stand Alone Complex | Disclaimer | Contact Me | 2008 Powered By Blogger