Feeling Lucky?

This Blog is optimized and best viewed using Mozilla Firefox and Internet Explorer 7.0 and above.

Tuesday, October 2, 2007

A Divorce Letter (Prelude)

I have divided the full story of long divorce letter into parts, so that you can easily review them in a later time.

  1. Prelude
  2. After 5 Years
  3. A Family Planning
  4. The Lost Memoir
  5. A Divorce Letter
  6. His Answer
  7. The End

Summary: It is a conversation between a husband and a wife about their inner thought about each other and the misunderstanding action. It is a touching story.

Enjoy!

Part 1: PRELUDE

嫁給這個男人五年了,我不知道我是否還愛他,

記得剛新婚的時候,早晨時必定會在他懷抱中醒來,

我總是紅著臉不敢說一聲早,怕嘴裡的口氣弄皺了他的眉,

漱口杯與牙刷堅持要和他用同款不同色,

擺在一起看才有夫妻的感覺。

我會幫他打點上班 的衣物,什麼襯衫配什麼領帶,

經過我的審美才准他穿上身。

起了床到餐桌上,為了他的健康,

我每天變換不同花樣的早餐,

晴朗的天可能是培根蛋加上烤土司,有些下雨的話,

或許來點小米粥搭醬瓜鹹蛋,要是陰天,

不如就吃些外頭的燒餅油條和豆漿,

招式用到我變不出新把戲,可是我樂此不疲。

除了當一個賢慧的妻子,我亦毫不掩飾對他的熱情,

「我愛你」是每天恭送他出門上班一定說的話,

然後附加一個親密的吻,即使他大多時候只是淺淺一笑,

也足夠我高興個老半天。

No comments:

 
About Stand Alone Complex | Disclaimer | Contact Me | 2008 Powered By Blogger