Feeling Lucky?

This Blog is optimized and best viewed using Mozilla Firefox and Internet Explorer 7.0 and above.

Saturday, August 4, 2007

Black Friday

Do you ever wonder that every Friday, why a fish dish will appear on the menu? And why is it Friday that a fish dish will appear on the menu?

Read a short Mandarin novel that i write at other blog: 冥王星的殿:伊伊的鱼看过来 and i will tell you the reason behind it. Sorry, it is in Mandarin, and i am lazy to translate it into English. Sorry for English readers.


序〉


夜,一个夜晚,黑色的夜晚。没有星星,没有月亮。因月亮的背叛,星星失去它的光彩。

“德鱼,你又打听到什么消息吗?” 一个低沉的声音在一个狭小的空房间里响起。

“。。。什么消息。。。么消息。。。消息。。。息。。。?” 回声在相应着。

此时,房外响起了脚步声。脚步声?为何会有脚步声?一个影子高空飞过,燕飞三步轻功,徐徐落在空房中。只听到一声细微“拨”的响声,可还是被房外的脚步声给掩盖过了。燕飞三步轻功,可是天下数一数二的轻功呢!

兮兮兮兮。。。兮兮兮兮。。。那是叶子的声音? 还是一阵风?脚步声好像停了。停了?难道他们发觉了?察觉到有人附近? “快快快!我们铁定要把那些杀手逮扑,抓拿归案!十个都不能少!” 一个洪亮的嗓子在呼唤着。

“德鱼,你没事吧?我看你有点不太对劲。你是否。。。”低沉的话还未完,一个年轻的话就打断那话。 “鱼老,我没事,没事。一点毒箭,奈我如何!" “好好,我相信你,我,鱼老,鱼称我鱼毒,不是盖的。毕竟,你在我门下也不少时间了,你也有偷学我一半毒功呢,可不是吗?哈哈哈” 低沉的笑声,有点怪怪的。那就是鱼老的笑声了。与其说是奸笑,倒不如说是鱼笑!


“德鱼,今天已是星期五了,星期五了!五!五!我爱你!” 鱼老开怀的说着。是是是!德鱼闭起双眼,开始他的独门打坐,无力的回答。

“德鱼,鱼老,你们的天命就到此。看我,电鱼花枪!看枪!” 电鱼花枪,在鱼林武功排名中,是排名第五十位,鱼老的鱼弹功,排名第十位。鱼老的鱼弹指一弹,电鱼华枪立即反弹,电鱼二代的手立即振开,电鱼枪立即向天飞去!只见电鱼二代,没有刚才的威风,没有刚才的自信,站在德鱼五公尺外的距离。

此时,狭小的空房里,有三个人,一个屋顶洞。夜光依然躲起来。

“电鱼呀电鱼,你有电鱼一代的固执,明知道电鱼花枪和我的鱼弹功相差四十位排名,仍然挑战我?德鱼也不比你弱多少呀?你真有胆。好好好。。。死到临头,你还不知,可悲可悲。还有那些在房外的步兵们,我为他们的无辜,感到悲哀。”

“什么?死到临头?你好大的口气。。。” 电鱼二代话未说完,身体已僵硬,动不得。

“我,鱼老,鱼老的名,可不是烂的虚名。你忘了吗,今天是星期五,星期五,是我的天地。黑色星期五,是我的鱼毒,天下第十毒。你,今天见到了我,又中了我的黑色星期五鱼毒,你说,不是死到临头,是什么? 你的师傅,就是死在我的黑色星期五毒上。。。”

可是,电鱼二代,已听不到鱼老的话了。他,只知道,他忘了今天是星期五。。。他,只听到鱼老说着他的天下第十毒。。。

鱼老仍然说着:“谁叫德国人要在星期五铁定吃鱼呢?若你们吃肉,就不会中了我的黑色星期五毒。可悲可悲!你说是不是,德鱼。你也是德国人,要不是你是我的弟子,我也不会给你解药吃。”

鱼老,看着天,若有所思地想着。。。




Reason:
Jesus Christ died on Good Friday. In order to remember this day, the Christian will eat fish todayon that special day, or non-meat dish, or simply become vegetarian. The reason behind this is to remember the death of Jesus Christ.

But, they can also eat meat. There is no strict law that Christian must eat fish on Friday, every Friday.

This condition applies to Christian in Germany. I have no idea about this tradition at other countries. But in Malaysia, Christian don't have this tradition. I wonder... is this cultural difference?

3 comments:

Chen said...

There are Catholics who practise not eating meat but fish on Friday too..

Anonymous said...

Oi, achei teu blog pelo google tá bem interessante gostei desse post. Quando der dá uma passada pelo meu blog, é sobre camisetas personalizadas, mostra passo a passo como criar uma camiseta personalizada bem maneira. Se você quiser linkar meu blog no seu eu ficaria agradecido, até mais e sucesso.(If you speak English can see the version in English of the Camiseta Personalizada.If he will be possible add my blog in your blogroll I thankful, bye friend).

马铃薯比基尼妹妹 said...

我爱鱼

 
About Stand Alone Complex | Disclaimer | Contact Me | 2008 Powered By Blogger